poniedziałek, 2 marca 2015

CHLEBEK CZYSTO-ZIARNISTY-CHLEB KTÓRY ODMIENIA ŻYCIE

Przepraszam za moją tygodniową nieobecność.Nadrabiam zaległe przetestowane przepisy i dzielę się z wami nimi.Jest to przepis na chlebek z samych ziaren .Robiłam już różne modyfikacje z rożnymi ziarnami .Dzisiaj przedstawiam tylko jeden przepis z wielu ,które już gościły na moim stole. Ten jest przepyszny w smaku, nie kruszy się tylko trzeba przestrzegać wszystkich zasad. Mój za szybko zniknął dzisiaj zrobię kolejny z innymi ziarnami :)))Jest boski można go jeść bezkarnie :).Ten przepis prawdopodobnie podpatrzyłam na jednym z blogów chyba smakoterapia,pl Uwielbiam testować przepisy Matki Smakoterapi.




SKŁADNIKI:
  • 1 szklanka pestek słonecznika
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • 1/3 szklanki lnu złocistego
  • 3/4 szklanki orzechów laskowych
  • 3/4 szklanki płatków jaglanych
  • 3/4 szklanki płatków gryczanych
  • 1 i 1/2 szklanki przygotowanej wody
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 2 łyżeczki syropu daktylowego
  • 2 łyżeczki nasion chia
  • 4 łyżeczki nasion babki plesznik -ja akurat nie miałam to użyłam dodatkowo 1/3 szklanki lnu złocistego zmielonego na mąkę
  • tłuszcz jedynie do natłuszczenia (ja piekłam w papierze więc nie używałam tłuszczu.)


WYKONANIE:
  1. Wymieszaj w misce wszystkie składniki suche .
  2. w osobnym naczyniu mieszam wodę z syropem daktylowym 
  3. Składniki płynne dodaję do suchych i mieszam całość.Możesz spróbować czy słoność i słodkość jest dla ciebie akceptowalna.i pozostaw do nasiąknięcia na co najmniej 3-4 h .Staram się zrobić rano ,żeby do wieczora dobrze nasiąkł ,Czym dłużej nasiąknie tym lepiej.
  4. Ciasto wyłóż do foremki i dociśnij mocno łyżką.
  5. Piecz 50 minut w temp. 175 stopni w termoobiegu następnie wyjmij chleb z formy ,odwróć do góry dnem i zapiecz jeszcze przez 15 minut.
  6. Studzenie chleba powinno trwać jak najdłużej ,więc najwygodniej upiec go wieczorem i pokroić go rano. 
  7. Chlebek należy kroić bardzo ostrym nożem . 
SMACZNEGO :D

Brak komentarzy: