wtorek, 10 marca 2015

CHAŁWA SEZAMOWA Z MIODEM I MIGDAŁAMI

Witam , jak powszechnie wiadomo uwielbiamy z córcią słodycze ......Od jakiegoś czasu chodziła za mną chałwa ,no ale wiadomo ,ze ta ze sklepu zawiera mnóstwo rożnych dziwnych dodatków ,których my unikamy ,wiec postanowiłam zrobić sama:)
Szczerze mówiąc jest tak prosta w zrobieniu i tak smaczna ,że sama jestem na siebie zła ,ze tak długo się zabierałam do jej zrobienia:)

SKŁADNIKI:
  •  220 g białego sezamu 
  •  5 łyżek płynnego miodu
  • posiekane migdały u nas garść (mogą być inne bakalie jakie lubicie u nas następnym razem pistacje)
  • Ziarenka z 1/2 wanilii (niekoniecznie)
















WYKONANIE:
  1. Ziarna sezamu delikatnie prażymy na suchej patelni,często je mieszamy tak aby podsuszyły się, ale uważamy ,żeby się nie zrumieniły.Odstawiamy do wystygnięcia.
  2. Gdy ziarna są już zimne ,przekładamy do naczynia miksującego i mielimy u mnie thermomix 10obrotów/30 s.
  3. Dodajemy miód ,orzechy ,wanilię i mieszamy obr 3/15 s.
  4. Ja wyłożyłam masę do silikonowej podłużnej foremki (bardzo fajnie się z niej kroiło i wyciągało)
  5. Wkładamy do lodówki na minimum 2h .(U mnie całą noc) .
POTEM WYCIĄGAMY KROIMY I ZAJADAMY !!!!:-D

Brak komentarzy: