poniedziałek, 30 marca 2015

BABKA ORKISZOWA

Babka ,którą wam proponuje do zrobienia na zbliżające się Święta Wielkanocne.Jest to przepis ,który pozyskałam będąc w czasach studenckich przez dłuższy czas we Włoszech -na samym południu Włoch .Przepis troszkę zmodyfikowałam. Uwierzcie mi jak zrobicie ją raz to już zawsze zagości na waszym stole.Pyszna , wilgotna, sami spróbujcie i oceńcie.....Bardzo szybko się robi zajmie nam to zaledwie 10 minut :))


 





SKŁADNIKI:

  • 350 g mąki orkiszowej jasnej typ 630 lub orkiszowa pszenna pełnoziarnista 
  • 3 jajka (najlepiej ze sprawdzonego źródła) 
  • 100 g brązowego cukru trzcinowego nierafinowanego
  • 80 g cukru brzozowego tzw Ksylitol
  • 1 szklanka mleka 
  • 1 szklanka oleju rzepakowego 
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia ,ja używam BIO 
  • 1 Cytryna dobrze umyta (starkowana ze skórką)
  • 3 kostki czekolady u nas Carobella (starkowana)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (u mnie domowy zrobiony )przepis znajdziecie w osobnym przepisie

WYKONANIE:
  1. Mąkę, proszek ,cukier ,cukier waniliowy przesiać 
  2. Dodajemy mleko,olej, jajka i mieszamy mikserem ,pamiętaj aby produkty miały temp. pokojową.
  3. dodajemy starkowaną cytrynę i czekoladę i mieszamy drewnianą łyżką
  4. Przekładamy całą zawartość do formy na babkę i pieczemy około 50-60 minut w temp. 170 stopni Celsjusza do tzw suchego patyczka .
SMACZNEGO !!!!!

Brak komentarzy: