sobota, 14 lutego 2015

WANILIOWE MISIE Z KAROBEM ZAMIAST KAKAO



Jak wiadomo wszystkie dzieci przepadają za Misiami Lubisiami ,jednak ze względów zbyt dużej zawartości kakao i cukru my niestety nie możemy ich spożywać.Postanowiłam skorzystać z przepisu P. Doroty z blogu który uwielbiam mojewypieki,com i zmodyfikowałam przepis na potrzeby żywieniowe naszej córeczki. Zatem do dzieła :)

Misie Lubisie 

Część Misiów zrobiłam same jasne.Można po upieczeniu i wystudzeniu odwrócić misie na brzuszki i szprycą wprowadzić np.dżem truskawkowy domowej roboty.


SKŁADNIKI:(NA 6 SZTUK ):

  • 130 g masła
  • mniej niż pół szklanki drobnego cukru brązowego nierafinowanego 
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mąki orkiszowej tym razem jasnej 
  • 1,5 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia (może być zwykły)
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii jak ie masz (może być cukier waniliowy z prawdziwą wanilią)
  • 2-3 łyżki mleka (tu można dowolnie zwykłe, migdałowe, kokosowe)
  • 1 łyżeczka karobu 

WYKONANIE :
  1. Wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej.
  2. Formę na misie dokładnie wysmarować masłem bądź olejem kokosowym i oprószyć mąką.
  3. Mąkę .proszek,przesiać ,odłożyć na później.
  4. W misie miksera utarłam masło ,puszystą masę stopniowo dodając cukier.
  5. Wbijaj jajka jedno po drugim miksuj do połączenia składników i dodaj wanilię i utrzyj przez chwilkę .
  6. Do masy dodaj mąkę przesianą i mleko i już wystarczy ,że wymieszasz szpatułką 
  7. Z przygotowanej masy odłożyć z 2 łyżki i dodać karob i wymieszać
  8. Najpierw łyżeczką uzupełniłam w foremkach masą ciemną  uszka i łapki, potem wyłozyłam łyżeczką masę białą do połowy wysokości foremki.
  9. Wstawiłam do piekarnika lekko nagrzanego w temp. 190 c około 15 minut do zezłocenia i suchego patyczka.
Misie naprawdę są super i smakują wszystkim dzieciom :)


Brak komentarzy: