wtorek, 17 lutego 2015

ŚLIMAKI Z CIASTA FRANCUSKIEGO Z SEREM I ORZECHAMI

Przyszedł czas na ciasto francuskie ,które zalega w lodówce.......
Nie miałam zbyt wiele czasu na wymyślanie cudów,ale i takie przepisy są potrzebne ,które nie wymagają zbyt długiego stania w kuchni, a zawsze to zdrowiej i wiemy co jemy.Tym razem ciasto francuskie kupiłam gotowe ,ale następnym razem zrobię sama :).Ze względów zdrowotnych mojej córci kupuje ciasto o obniżonej zawartości tłuszczu .Miałam w lodówce również kostkę twarogu i o to powstały te słodkie zawijańce .Zainspirowała mnie Anna Starmach z Pyszne25.Ja zmodyfikowałam przepis na nasze potrzeby.



SKŁADNIKI:

  • ciasto francuskie 1 opakowanie 275g
  • ser twarogowy 200 g kostka
  • 4 łyżki ksylitolu( bądź syropu z agawy)
  • szczypta cynamonu
  • garść orzechów włoskich (posiekanych)
  • 1 jajko do posmarowania 
  • rodzynki garść jak lubimy 


PRZYGOTOWANIE:

  1. Nastaw piekarnik na 200 st. C
  2. set twarogowy wymieszaj z  cukrem i orzechami i rodzynkami
  3. ciasto francuskie pomału rozwiń,pokryj warstwą sera najlepiej szpatułką .
  4. Ciasto zwiń w rulon i pokrój w cienkie plasterki.
  5. Plastry ciasta francuskiego poukładaj na blaszce. Wyjdą dwie blachy.
  6. Posmaruj ciasto roztrzepanym jajkiem i posyp (tu niekoniecznie jak kto woli )odrobiną cukru brązowego i cynamonem .
  7. zapiekaj około 18-22 minuty .Zaglądaj często do piekarnika.Jak już będą rumiane złotawego kolory wyciągnij. :)
Smacznego. Super szybki przepis na coś słodkiego .

Brak komentarzy: